Proposta 0 - Presentació apps MHM
Presentació del projecte Mobile History Map (MHM). Projecte pilot amb el que mSchools posa especial èmfasi en la creació de continguts. El Mobile History Map
permetrà als alumnes crear i desenvolupar projectes col·lectius mitjançant l’ús de la tecnologia mòbil. Els estudiants es convertiran en desenvolupadors actius amb la creació d’itineraris i punts
d’interès propers als seus centres educatius per mitjà de la geolocalització. Ells mateixos, de forma col·laborativa, crearan i editaran continguts descriptius del seu entorn més immediat.
Aquesta part del programa advoca per l’ús de les tecnologies mòbils aplicades a temes no tècnics i a l’àmbit de les humanitats.
Es pot visitar la web del projecte a http://mhm.itinerarium.cat/ (provisional).
Proposta 1 - Presa de
contacte
Visiteu Geoguessr, un joc de situació que aprofita la funcionalitat Street View dels mapes de Google. Es tracta d'una activitat ideal per treballar la lectura i l'anàlisi de paisatges a la classe de Geografia.
.
Proposta 2 - Coneguem l'eina: Google Maps
L'alumnat obre Google Maps i fa proves del seu funcionament. Cerca diferents llocs (punts geogràfics) i posa marcadors. Podem proposar que segueixin aquests passos:
1. Cerqueu llocs (punts) lliurement segons el vostre interès, utilitzant paraules de cerca o coordenades. Podeu cercar:
2. Canvieu entre vistes de mapa i satèl·lit. Activeu i desactiveu fotos, etiquetes, transport públic...Disposeu d'indicacions sobre com crear un mapa a la presentació d'ajuda.
3. Cerqueu els punts que us proposem a continuació:
.
Proposta 3 - Confeccionem els nostres mapes amb My Maps de Google
L'alumnat crea en equip un mapa col·laboratiu per tal d'ubicar-hi punts d'interès amb My Maps de Google. Podeu seguir els passos següents:
1. Trieu quin tema voleu treballar. Us proposem aquests temes d'exemple:
2. Els alumnes creen els seus mapes col·laboratius emprant My Maps de Google. Aquí expliquem com fer-ho.
3. Cadascun dels mapes generats s'haurà d'incrustar a l'espai web personal o del grup-classe (bloc, site, Moodle...).
.
Proposta 4 - Fem un viatge virtual?
El Departament ja ha desenvolupat dues edicions de Tallers Oberts amb el títol Fem un viatge virtual?. En aquest taller, es donen a conèixer propostes perquè els alumnes aprenguin a confeccionar mapes col·laboratius utilitzant Google Maps per compartir fotografies, texts, arxius de so,... També enregistraran vídeos seguint itineraris amb Google Earth per fer visites virtuals atenent a diferents criteris com conèixer edificis i llocs singulars, identificar zones volcàniques, seguir rutes literàries,... Per a l'organització i desenvolupament de les activitats es proposa emprar diferents recursos web 2.0 com els serveis de La meva XTEC i Google Maps, i el programa gratuït Google Earth.
.
Proposta 5 - WebQuest: Estudiem el barri de l'escola
Estudiem el barri de l'escola és una WebQuest sobre Coneixemennt del Medi elaborada per en Sebastià Capella, referent TAC del CRP de Nou Barris. Encara que se centra en l'estudi del districte de Nou Barris, és tracta d'un recurs fàcilment adaptable a qualsevol context. Amb algunes petites modificacions és perfectament aplicable a quasevol barriada.
Com en qualsevol altra WebQuest, l'èmfasi cal posar-lo en la metodologia i les estratègies
dicàctiques emprades. Una WebQuest és una estratègia de recerca guiada amb recursos d'internet, que propicia un rol actiu de l´alumnat. Proposa un treball col·laboratiu del qual cada alumne
es fa responsable d'una part. Obliga a la utilització d'habilitats cognitives d'alt nivell i dóna prioritat a la transformació de la informació en coneixement.
.ALGUNES IDEES INSPIRADORES