Presentacions d'experiències.


Títol

 Presentació d'una sortida

referents

 Cesc

Centre

Alexandre Galí

Matèria

 TAC, català,

Nivell

 6è

Durada

3x1h(correu electrònic), 1x1h(calendari), 2x1h(drive) 2x1h(classroom)

objectius

-aprendre a utilitzar les eines google del calendari, correu electrònic, drive i classroom.

-ser capaç d'elaborar una presentació per explicar una sortida escolar.

-buscar informació a la xarxa.

-ser capaç de seguir una classe "a distància" utilitzant les eines google del correu i de classroom.

competències

C1 (Comunicativa lingüística i audiovisual) 

C3 (Tractament de la informació i Competència Digital)

C5 (Aprendre a aprendre)

C6 (Autonomia i Iniciativa personal 

continguts

-Elaboració d'una presentació per explicar una sortida : explicació de la sortida, transport utilitzat, temps emprat(google maps), recull de fotografies.

-Utilització de les eines google(calendari, correu electrònic, drive, classroom).

 

enllaç  

enllaç

Títol

Lego stop motion 

referents

Núria Viñals

Centre

Àngel Baixeras

Matèria

Llengua Catalana - Educació Artística (Plàstica i Música)

Nivell

Projecte amb alumnes de 1r. 

Durada

9 sessions d'una hora

objectius

1. Fer participar als alumnes  per mitjà de la metodologia de treball per projectes.

2.  Propiciar el treball interdisciplinari.

3. Donar vida als personatges d'una història, mitjançant la tècnica de l'stop motion.

4. Emprar estratègies de comunicació per al treball en grup.

 

competències

C1 (Comunicativa lingüística i audiovisual); C2 (Artística i Cultural); C3 (Tractament de la informació i Competència Digital); C5 (Aprendre a aprendre); C6 (Autonomia i Iniciativa personal; C8 (social i ciutadana).

continguts


enllaç  

 

Títol

 Ens posem a prova: KAHOOT

referents

 Mª Rosa

Centre

Castella

Matèria

 Interdisciplinar: Medi, Català, E.Artística, Tac

Nivell

 Projecte C.M. (tercer i quart)

Durada

 

objectius


competències


continguts


enllaç  

 

Títol

 Food Chains

referents

 Cristina Santamaria

Centre

Collaso i Gil

Matèria

 English, medi, TAC

Nivell

 3r

Durada

 9 sessions aprox.

objectius

- Afavorir l'aprenentatge col·laboratiu i entre iguals.

- Fomentar la pròpia responsabilitat en l'aprenentatge.

- Emprar les TIC per a facilitar el procés d'aprenentatge.

- Utilitzar eines d'autoavaluació i avaluació entre iguals.

competències

- Comunicativa lingüística

- Tractament de la informació i competència digital

- Aprendre a aprendre

- Competència d'autonomia i iniciativa personal

- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

continguts

- Conèixer els components d'una cadena alimentària: productors - consumidors, predadors - preses, descomponedors.

- Identificar el flux d'energia en les cadenes alimentàries.

- Elaboració d'un cartell que representi diverses cadenes alimentàries, emprant el processador de textos i realitzant cerques d'imatges a Internet.

enllaç  

 http://agora.xtec.cat/ceip-collaso/moodle/mod/book/view.php?id=12301

(accés com a visitant)

Títol

Treballem l'estructura del conte

referents

 Jordi i Maria

Centre

Drassanes

Matèria

 Català

Nivell

 2n de Primària

Durada

 1 sessió de 2 hores

objectius

conèixer les parts del conte, dissenyar històries a través de personatges i escenaris, treballar en equip, conèixer i utilitzar les noves tecnologies a l'aula

competències

Comunicativa (lingüística i artística)

Metodològica (competència digital i aprendre a aprendre)

Personal (autonomia i iniciativa personal)

Conviure i habitar el món (social)

continguts

el conte

enllaç  

 https://youtu.be/b9g9yRhQiPY

Títol

 KAHOOT

referents

 Miquel

Centre

Labouré

Matèria

 Interdisciplinar

Nivell

 Primària

Durada

 

objectius


competències


continguts


enllaç  

 

Títol

 Remodelem la Plaça Hilari Salvadó 

referents

 Guillem Castro 

Centre

Mediterrania

Matèria

 Medi social, llengua catalana i matemàtiques.

Nivell

 Projecte amb alumnes de 6è 

Durada

 6 sessions

objectius

1. Elaborar una enquesta amb els ipads per conèixer la opinió dels alumnes de l’escola sobre la Plaça Hilari Salvadó.

2. Recollir els resultats de les enquestes en unes taules fetes prèviament amb el full de càlcul de Google Drive. 

3. Elaborar gràfics amb el full de càlcul Google Drive.

4. Aprendre a treballar en equip, organitzar les tasques que s’han de fer i arribar a acords respectant la diversitat d’opinió.


competències

C1 (Comunicativa lingüística i audiovisual); C2 (Artística i Cultural); C3 (Tractament de la informació i Competència Digital); C5 (Aprendre a aprendre); C6 (Autonomia i Iniciativa personal; C8 (social i ciutadana).

continguts

Elaboració d’enquestes: formulació de preguntes, creació de possibles respostes.

Google Drive: elaboració de fulls de càlcul, accedir-hi des de diferents entorns simultàniament, crear gràfics de barres.

enllaç  

 

Títol

 Explica'm un conte

referents

 Neus, Carlota, Joanma, Toñi, Sílvia,

Centre

Milà i Fontanals

Matèria

 Llengua catalana; Educació artística; TAC

Nivell

 2n de Primària

Durada

 6 sessions aproximadament

objectius

- Utilitzar les fotografies narrades per introduir l'stop motion i elaborar una petita producció amb l'ajuda de mitjans plàstics.

- Construir i compartir petites històries.

- Generar el treball en grup motivant intercanvi d'experiències opinions, idees i valors.

- Gaudir de les idees dels companys de grup i aprendre la flexibilitat dels canvis que s'infringeixin en la pròpia idea inicial.

competències

- Competència comunicativa lingüística i audiovisual (converses, producció de textos, descripcions...)

- Tractament de la informació i la competència digital.

- Competència d'aprendre a aprendre.

- Competència artística ( emprar elements del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se)

 

continguts Confecció d'una història
enllaç https://www.youtube.com/watch?v=GM204bpOvDo

Títol

Edat Moderna

referents

 Marta, Angelina, Oscar

Centre

Parc de la Ciutadella

Matèria

 Projecte. Medi

Nivell

 6è

Durada

 3 sessions de 2 hores.

objectius

- Donar a coneixer als alumnes noves apps per treballar a classe.

- Fer participar als alumnes  per mitjà de la metodologia de treball per projectes.

- Propiciar el treball interdisciplinari.

- Crear les propies incognites sobre un tema plantejat.

- Crear un treball comú des de el punt de vista individual.


competències

- Competència comunicativa lingüística i audiovisual (converses, producció de textos, descripcions...)

- Tractament de la informació i la competència digital.

- Competència d'aprendre a aprendre.

-Autonomia i iniciativa personal.


continguts

-Crear unes preguntes a partir dels coneixements adquirits.

-Utilitzar una app educativa per reforçar els coneixements treballats.

-Treballar de manera grupal i individual.

 

 

enllaç  

 

Títol

 Fem codis QR

referents

 Mar Castan

Centre

Pere Vila

Matèria

 Llengua Catalana, TAC

Nivell

 2n primària

Durada

 8 sessions de 45/50 minuts

objectius

Conèixer, llegir,  expressar  i valorar el descobriment.

Llegir tipologies diverses.

Ser capaç de buscar les diferencies i les semblances  entre tipologies.

Llegir en veu alta.

Explicar allò llegit.

Fer ús de recursos TIC.

Elaborar el propi text i amagar-lo.

Planificar l’elaboració de les produccions.

Buscar, recollir i seleccionar informació relacionada amb la producció.

Produir  i editar textos tenint en compte les fases: introducció, nus, desenllaç.

Revisar la producció. 

competències

         Tractament de la informació i competència digital.

       Aprendre a aprendre

         Autonomia i iniciativa personal.

         Social i ciutadana

continguts

             Normes bàsiques que regeixen la interacció oral.

            Interacció entre el grup classe.

            Valoració del textos treballats.

           Comprensió de les informacions escrites en diferents formats

           Capacitat crítica.

 

           Descobrir les normes ortogràfiques.

           Valoració dels signes de puntuació utilitzats.

           Lectura en veu alta.

            Ús de textos escrits i audiovisuals com a font d’aprenentatge.

Observació de l’organització dels textos.

            Interès i curiositat per descobrir el que s’amaga.

           Observació i pràctica dels signes gràfics.

            Planificació, escriure i revisió.

            Producció de diferents tipologies textuals.

            Utilització d'eines tac: processador de textos, tauleta/móvil. 

enllaç  

 

Títol

Vídeos amb còmic

referents

 Natalia Figueruelo

Centre

Pere Vila

Matèria

 Llengua Catalana, TAC

Nivell

 5è primària

Durada

 2 sessions de 50 minuts

objectius

a.    Gaudir de l’experiència.

b.    Resumir una història en frases curtes.

 

c.    Adequar el contingut d’una història amb ambientació i música.

competències

         Tractament de la informació i competència digital.

       Aprendre a aprendre

         Autonomia i iniciativa personal.

         Social i ciutadana

continguts  

            aEls escenaris dels còmics.

      La importància dels escenaris en la història.

           Capacitat crítica.

 

           Descobrir les normes ortogràfiques.

           Resum de la història a partir de frases curtes

           Observació de l’organització dels textos.

          Producció d'un vídeo.

            Utilització d'eines tac: tauleta/móvil. 

enllaç  

 http://agora.xtec.cat/escolaperevila/general/la-caputxeta-com-mai-lhavies-vist/

Títol

 kahoot

referents

 Alba Franquesa

Centre

Pia Sant Antoni

Matèria

 Itinerari d'aprenentatge

Nivell

 3r Primària

Durada

 2 sessions

objectius

 Interdisciplinar: Medi, Català, E.Artística, Tac

competències

       Tractament de la informació i competència digital.

            Aprendre a aprendre

           Autonomia i iniciativa personal.

          Social i ciutadana

continguts

Animals vertebrats

enllaç  

 

Títol

 Kahoot!

referents

 Víctor Nebot

Centre

Rubén Dario

Matèria

 Anglès

Nivell

 3r

Durada

 15 minuts

objectius

Practicar el vocabulari clau de la unitat 4: els aliments.

competències

  1. Dimensió comunicació oral.
  2. Dimensió comprensió lectora.
  3. Dimensió plurilingüe i intercultural.
  4. Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treballs i aprenentatge.
  5. Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració.
  6. Dimensió hàbits, civisme i identitat digital.

continguts

Vocabulari clau referent al menjar. Unit 4.

enllaç  

 https://create.kahoot.it/#quiz/63554ee0-f5a1-4457-bc93-25503b0a3648

Títol

 StopMotion - PI Egipte

referents

 David Abad Camprubí

Centre

Sagrada Familia

Matèria

 Informàtica

Nivell

 5è de Primària

Durada

 4 sessions d'una hora de durada (4h totals)

objectius

Aplicació dels continguts treballats a la resta de matèries durant la realització del PI sobre Egipte per a fer una petita historieta StopMotion.

competències

Tractament de la informació i competència digital.

Expressió oral.

Aprendre a aprendre.

Autonomia i iniciativa personal.

continguts

            Planificació de les tasques amb un StoryBoard.

       Producció de diferents vídeos multimèdia.

            Utilització d'eines tac: tauleta/móvil.

       Enregistrat d'àudio amb mòvil.

       Utilització de l'App StopMotion Edumotion per a produir els vídeos.

       Utilització de Movie Maker per a muntar els vídeos finals. 

enllaç  

 

Títol

 ????

referents

 Lara Bou

Centre

 Sant Joan Baptista

Matèria

Matemàtiques, Coneixement del Medi, Llengua Catalana i Llengua Castellana

Nivell

 

Durada

 1 hora setmanal

objectius

  • Aprendre a programar de manera natural i lúdica.
  • Despertar la seva curiositat pel món de la robòtica.
  • Aprendre a treballar en equip, organitzar-se, arribar a acords respectant les aportacions dels seus companys.
  • Adquirir conceptes tecnològics bàsics i aspectes bàsics dels llenguatges de programació.  

competències

  • Capacitat per formular, emprar i interpretar les matemàtiques (raonament, resolució de problemes i utilització de conceptes, procediments, dades i eines per descriure, explicar i predir fenòmens .
  • Adquisició d’habilitats (programació) per interactuar amb normalitat en la societat digital en què es viu.
  • Capacitat d’emprendre, organitzar i conduir un aprenentatge individual o en grup, en funció dels objectius i necessitats, així com dominar els diferents mètodes i estratègies d’aprenentatge .
  • Capacitat d’expressar, interpretar i comunicar conceptes, pensaments, fets, opinions, oralment i per escrit, fent servir de diferents suports.  

continguts

  • Textos de tipologia diversa en diferents formats.
  • Lèxic: vocabulari usual i específic.
  • Estratègies de cerca.
  • Fonts d’informació en paper i suport digital.  

enllaç